onsdag 11 november 2009

Man måste bara fortsätta att reagera!


Fick en fin konstkalender från Ålands Ömsesidiga försäkringsbolag igår, men att 2009 få en kalender med 11 män och 1 kvinna känns verkligen trist, om det dessutom speglar Ömsens samlingar har dom lite att jobba på. Jag vet att män haft större utrymme i konstvärlden men de här var sorgligt och inte ens en kommentar kring problemet.
Man måste bara fortsätta reagera även om man upplevs som tjatig och överdriven. Det är lite tröttsamt, jag vill ju bara ha ett samhälle där de inte ständigt görs skillnad på män och kvinnor utifrån gamla traditioner och stereotypa föreställningar om kön. Jag vill ha ett samhälle där vi alla är likvärdiga och jämställda!

2 kommentarer:

Simon H1N1 sa...

Oj, jag märker inget sånt. Bra att du märker. Samla på dig såna hära erfarenheter och skriv insändare! :D

L8 sa...

Håhå! Helt galet! Har boken "Ge ditt barn 100 möjligheter istället för två" på nattduksbordet och jag får tankeställare hela tiden...