söndag 29 november 2009

En fantastisk fredagskväll!






I fredags arrangerade SKUNKs sin första Bandkväll. Platsen var Pub Bastun i Mariehamn. Ett ställe där man andra dagar fortfarande har öppet för dem från 15 år, säljer öl (dock inte till dem under 18 år), men man undrar hur myndigheterna 2009 kan tillåta det. SKUNKs arrangemang var helt drogfritt så nolltolerans gällde. SKUNK är ingen nykterhetsorganisation men arrangerar alltid drogfria aktiviteter och jag har en bild av att en hel del ungdomar idag suktar efter ställen där de slipper alkohol och fylla.

SKUNKs arrangemanget drog över 100 nyktra unga i åldern 16-20 år. Fem personer slapp inte in 4 vuxna och en ungdoms som efter 40 minuter vänta blåste 0.00.

Jag var imponerad över artisterna och den fina blandningen av band med olika repertoar och upplägg. Emil Grönvall som ordnat med ljudanläggning och utöver att han själv spelade i två av grupperna fungerade han som tekniker och gjorde en fantastisk insats.

Jag var mycket trött och glad när jag vid 3.30 körde ned till Hummelvik för att ta mig hem till Kumlinge. Vilket härligt gäng som fixat detta enastående arrangemang.

Banden som spelade var: Halleberry High, Tax Man, Pålly Äster, Yohan Henriksson & Emil Grönvall, Cool Guys och Teach Boys.

2 kommentarer:

Carina sa...

100 besökare! Det var verkligen superbra uppslutning. Då var det knökfullt på Bastun vill jag lova.
Snyggt jobbat!

Äventyret framtiden sa...

Bara att gratulera; underbart att det var drogfritt. Det finns hopp om framtiden:):