söndag 22 november 2009

Mod

På väg hem efter ett trevligt 50 årskalas i Sollentuna, spännande att möta ens gamla vänners nya vänner och bekanta. Hade bestämt mig för att skriva och sjunga en sång till jubilaren, när jag var på väg dit tänkte jag att hå, håå hur tokiga kan man vara, har inte sjungit och spelat gitarr på ett år och bara hunnit träna några få gånger. Men det gick bra och när jag inser betydelsen av att man bjuder på sig själv är jag glad att jag kom loss och knåpade ihop en text och tog modet till mig att uppträda. Nu ska jag strax gå av färjan Rosella i Mariehamn och lyssna på föredrag med Sven Yrvind (tidigare Lundin) en riktig äventyrare och båt- och havsälskare. Arrangemanget är ett samarbete mellan de tre båtföreningarna på Åland, ABF och Alandia bolagens försäkringsbolag. Allt på Totto Eckermans goda initiativ.

Inga kommentarer: