torsdag 9 augusti 2007

Folkmusik o Kammarmusik



Just hemkommen från Mariehamn med ett roligt och spännade program. Först kl. 19 var jag på Releaseparty för gruppen Skrås CD Bitar. Fyra jätte duktiga, begåvade och "coola"killar som får till en nyskapande folkmusik som gör att man blir glad. Tack för en fin konsert!
Klockan 21 hämtade jag upp några artister som skulle ut till Kvarnbogästhem för att lyssna på Tempera kvartetten. På gästhemmet bjöds det på dryck och en smörgås, sedan fick man en fantastiskt fin kammarkonsert de bjöd på: Jean Sibelius och W.A. Mozart. Musikföreningen Katrina och dess medlemmar gör ett stort och fint jobb, speciellt tack till Tiila Kangas, Rosie Djupsund och Barbro Sundback.
Dagen efter träffade jag Lotta Angergård projektledare för SKUNKs projekt BUS och diskuterade igenom höstens verksamhet. Sista timmen träffade jag Camilla Gunell, Barbro Sundback och Ingrid Eriksson på Sossarnas kansli och pratade om lagtingsvalet och skärgården. Utöver det hann jag med att besiktiga bilen, det tog inte många minuter men bromsljusen lös inte så jag fick ombesiktning. När jag kom hem visade det sig bara vara en säkring. Phuu, nu måste bilen till stan igen helt i onödan.

Inga kommentarer: