torsdag 2 augusti 2007

Dagarna går


Dagarna går. Var till läkare i tisdags, är sjukskriven till den 13/8 sen ska jag börja jobba och se hur det går, känns bra. Måste ju hitta en strategi att leva med värken och orken.
Igår ökade jag min "springrunda" med en km, dessutom hakade jag på damerna som börjat spela boboll på tisdagskvällarna utanför skolan. Vi var få men det var riktigt roligt. Jag har aldrig spelat boboll som är en mer avancerad variant av brännboll. Härligt med folk som tar initiativ när man själv knappt har ork att komma iväg: )
Efter spelandet for vi på kaffe till svärmor som fyllde 69 år.
Vi har haft två hönor med 6 kycklingar utlånade till henne, nu är de på väg hem igen. Kycklingarna, tre hönor och tre tuppar blir kvar tillsvidare. Tupparna blir väl gryta till hösten. Att ha flera tuppar i en liten hönsgård med sju hönor är inget att rekommendera Förra hösten när vi slaktade överflödstupparna lyckades en tupp rymma och smög in i sommarvistet under kvällen, dagen efter när jag gick förbi hörde jag hur någon "kucklade" därinne. Där satt en lite svart söt tupp. Han fick förstås vara kvar och det gick bra hela vintern, men när vi släppte ut gänget i sommarvistet, märkte jag efter två timmar att tupparna som varit överens hela vintern slogs så de var blodiga. Usch! Fick genast skilja dem åt och som tur var skaffade svärmor höns några veckor senare så där har han sen fått gå med dem och spatsera

Inga kommentarer: