lördag 6 november 2010

En glad dag!


Jag är en av nio är som belönas av Svenska kulturfonden, jag får det för mitt engagemang i ungdomsfrågor på bred front.
I motiveringen står det bland annat att jag är en av de bärande krafterna bakom intresseorganisationen för skärgårdsungdomar Skunk i Ålands skärgård, att jag brinner för jämställdhet, företagsamhet, ungdomsfrågor – i kombination med ett skärgårdsperspektiv. Min ideologi och engagemang har jag framgångsrikt lyckats etablera i såväl projekt, föreningar, politik och de böcker jag publicerat.
Det är väldigt roligt att vid dryga 50 års ålder få denna bekräftelse.

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ett väldigt STORT GRATTIS till utnämningen. Du förtjänar den verkligen!

Carina Aaltonen sa...

Vilken god nyhet! Men så gör du så mycket mer än de allra flesta. Och du gör det bra. Grattis!