söndag 11 maj 2008

C4 brist, smärta och någon som gör något

När jag har hållit på att söka sätt att förstå och hantera min C4 brist i komplementsystemet med påföljande värk och smärta, så fick jag remiss till smärtläkaren. I måndags hade Nya Åland en artikel om henne Margareta Wåström. De var intressanta möten och samtal men de mesta hade jag redan tänkt och jobbat med så det var efter några träffar inte värt det krångliga resandet för att träffa henne när jag upplevde att det inte var det jag behövde. Men hon har mycket kunskap om smärta och stress och har nu gjort en hemsida där hon presenterar en del av de produkter och den kunskap hon har, värt att kolla in. Härligt med folk som vill nå ut med sin kunskap och hittar nya vägar.
Hon säger blanda annat:
* ont i själen leder till ont i kroppen
* det hjälper inte alltid med piller
* läkarna har allt för lite tid för patienterna.
De stämmer och jag har utifrån min egen problematik kunnat konstatera att värktabletter är något jag vill undvika och som inte fungerar i någon högre grad. Min värk har inte har med själen att göra jag har både träffat Margareta och en psykiatriker på min resa att försöka,3,,,,,,,,,, hantera värken och den medföljande tröttheten. En del läkare är bra, är konstruktiva, bjuder på sin kunskap på ett begripligt sätt och lyssnar, men den hierarkiska ordningen inom sjukvården är helt sjuk.

Inga kommentarer: