torsdag 1 maj 2008

1: maj

Idag är det 1:a maj, själv har jag inte firat på gator och torg som jag gjort en del år tidigare. Det är lite tråkigt men när man nu bor på en liten holme och är mycket borta så kräver det lite för mycket bortavaro för några timmar så jag har passat på att kolla in lite bloggar istället och hittade då att Amnesty gått med i Bloggers Unite, vilket jag själv också valt att gå med i. Där fick jag veta att den 15 maj är det Unite for Human rights en världsomspännande kampanj där bloggare uppmanas att ta ställning just för mänskliga rättigheter. Jag hoppas att många bloggare sluter upp.
Det känns bra att man kan engagera sig på fler sätt än att gå ut på gator torg när man inte har den möjligheten.
Att kämpa för demokratiska fri och rättigheter är parallellt med att ta strid för de dagliga orättvisorna som finns i den direkta närheten är viktigt. 1 maj är en sådan dag där speciellt fokus sätts på orättvisor.

Inga kommentarer: