tisdag 1 januari 2008

Nytt år!

Nytt år!
Igår firade vi i all stillhet med god mat, film och några raketer vid 12 tiden. Vi var 9 personer mellan 14 och 49 år. Vi hjälptes åt att skapa en fin buffé med mycket vegetariskt.
Idag far syster med familj hem och vi blir ensamma ett par dagar innan vänner från Sverige kommer.
Själv är jag sjukskriven till den 8/1 för att vila, den här bristen i komplementsystemet som jag har, drar energi och jag kände innan jul att tröttheten höll på att ta överhand. Värken har under hösten ökat och jag har telefontid till medicin för att diskutera något förhöjda borelia värden som kanske kan vara orsak.
Under hösten har jag gått både hos terapeut och kommit till att det inte är vad jag behöver och smärtläkare och kommit till att det är inte stress eller annat jag behöver bearbeta, utan nog bara behöver lära mig att leva med värken och ibland när det inte fungerar innan energin är körde i botten sjukskriva mig för återhämtning. Det får i alla fall vara min strategi en tid framöver och det har gått relativt bra att hantera värken under hösten.

Inga kommentarer: