tisdag 24 juli 2007

Sjuk

Idag är sjukskrivningen slut, men värken i kroppen som jag utreddes för, förra året (defekt i komplementsystemet med C4 brist) har accelererat igen. Trodde förra veckan att jag nu skulle ha återhämtat mig och att livet skulle kunna börja bli som vanligt, men det känns inte så.
Kroppsvärken och orken hänger så tätt samman och förmodligen var jag mer slutkörd än jag trodde. Kropp och psyke är komplicerade saker! Min plan var att vila och motionera lite till och att så fort semesterperioden är slut ta kontakt med en antroposofiskläkare för att finna framtidsstrategier för att inte hamna i detta igen. Men jag tycks behöva längre tid för kraftåterhämtning.
Har nu kontaktat Hälsocentralen i Godby, men de läkare som känner mig är på semester… och de vill att jag ska komma dit, men att åka dit och vara borta en hel dag för att träffa någon som inte kan se något på en känns alltför tröttsamt och meningslöst. Ska träffa en av våra hälsovårdare här på Kumlinge vid 11 får se vad hon kan göra.

Inga kommentarer: