fredag 13 juli 2007

En varierad dag

Sitter på Ålandsfärjan tillsammans med en massa semestrande människor, det är ett helt annat gäng på den här båten så här års än när jag annars pendlar till jobbuppdrag.

Imorgon ska jag hämta döttrarna i Ekerö där de är på rid/träningsläger. Sen ska vi hämta upp två kompisar som ska besöka oss. Det blir livat med fem tonårstjejer i bilen tillbaks imorgon.

På förmiddagen var jag ute och motionerade två hästar, en åsna, tre barn och två tanter utöver mig själv. En två timmars aktivitet från hämtning till avlämning av de fyrbenta i hagen. Så aktiviteterna skiftar en sån här dag.

Natten blir hos min mamma i Solna. I morgon natt blir det att sova på cafét på Alfågeln, vår lokal färja. Sen är vi hemma vid 8 tiden på söndagsmorgonen med start vid 18 från Stockholm. Det är en seg resa, det är betydligt sämre restid hem till Kumlinge än det är till Sverige. Idag for jag 16.15 och kommer att vara i Solna vid 22 om allt går som planerat.

För mig som annars också sover hackiga nätter fungerar det rätt bra, det är oftast värre för andra. Dessutom kan jag ju nu sova middag på söndag, det är värre när man ska direkt hem och jobba.

Inga kommentarer: