måndag 27 april 2015

Homeparty i politik - ett sätt att göra politik roligare

Det här har jag skrivit till Kumlinge Nytt idag. Blir spännandem hoppas på många spännande samtal.


Inför hösten kommunal- och lagtingsval vill jag gärna diskutera politik med olika personer och grupper.


Vill du bjuda in några av dina vänner och grannar så kommer jag gärna och berättar vad jag tänker kring olika frågor och utmaningar, jag vill samtal kring hur en bra politik för Kumlinge och skärgården kan utformas och vill gärna ha del av dina, dina vänner och bekantas åsikter.
Jag vill också diskutera hur vi kan göra politiken i Kumlinge roligare och intressant och hur vi mer aktivt kan driva dom för oss viktiga frågorna.
Du ordnar med minst 5 personer och lite fika, jag kommer och förbereder en kort inledning och frågor att diskutera om de behövs.
Alla intresserade välkomna att boka en tid (1,5 - 2 tim), enda kravet är att du är intresserad av att utveckla och förbättra samhället.

Kontakt mig:
mia.hanstrom@kumlinge.com
0400 784871 eller på Facebook

Första homepartyt ordnas lördagen den 23 maj kl. 13 hos Åsa Enqvist på Enklinge. Intresserad av att komma med på det,- ett sätt att gära poltik roligare hör av dig till Åsa. 

Ps Jag kommer också gärna till andra platser än Kumlinge och diskuterar.




1 kommentar:

Anonym sa...

Nåmen nu har du slagit huvudet på spiken! Vad fiffig du är! :)