tisdag 4 september 2007

Grupphandledning

Igår hade jag grupphandledning med tio fritidledare, något som jag tycker alla människor som arbetar med människor borde ha möjlighet till. Jag har handlett under många år men har förra året slutfört en tre terminers handledarutbildning som verkligen var bra. Vi läste på distans men träffade några gånger per termin med Ulf Hagström. Grupphandledning är ett sätt att ta vara på och utveckla gruppens samlade kompetens med fokus på att bli ännu bättre i arbetet med kunder klienter, gamla, ungdomar eller vad nu målgruppen är.
Idag ska jag åka hem till Kumlinge på eftermiddagen men det blir igen bara en kort visit. På torsdag har vi SKUNK styrelsemöte i Mariehamn och sen på natten far vi till Föreningsfestivalen i Helsingfors. Allt är spännande och roligt men man skulle gärna vara hemma lite mer.

1 kommentar:

Carina Aaltonen sa...

Låter som du är på resande fot mest hela tiden. Jag skulle ge vad som helst för att få vara hemma och bara pyssla. Men den yttre världen tränger sig på hela tiden.... Ta det lugnt i allt flängande! Kramar Carina