tisdag 25 september 2007

Diskussionskalaset förverkligat






Diskussionskalaset gick av stapeln igår, på bilderna några av kamraterna som höll 2 minuters anförande Kalle Fogelström www.bloggen.fi/kalle/, och Rolf Söderlund utöver Camilla www.bloggen.fi/gunell/ som minister som höll ett lite längre inledande tal. Diskussionsledarna Lotta Angergårds och Erik Hemming gjorde ett fint jobb. Metoden som jag snickrat ihop fungerade men, kan finjusteras lite t ex kan debattledarna ha några tillspetsade frågeställningar där man ställer saker mot varandra. Nu var det allt för lätt att vara för det mesta och det vet man ju inte går när man kommer till en budget. Diskussionsviljan vara bra och det var en bra balans mellan kulturinslag och diskussionsinlägg. Själv höll jag ett inlägg på temat barn, ungdomar och kultur. Det gjorde Gun Carlsson (c) också men jag tror den stora skiljelinje gick mellan att jag betonar egenorganisering och alla barn och ungdomars rätt till att utöva olika kulturyttringar, medan hon betonade kulturen som en del i uppfostrandet.

1 kommentar:

Ingrid sa...

haha, typiskt Gun Carlsson! När jag var med i ungdomsrådet fick jag bilden av henne som om hon var en mormor (i folkdräkt) som ville ta hand och ordna saker för unga. Lite som att försöka baka pizza men att lägga majskolvar och gurkor på. Det blir liksom fel om man vill vara modern och snäll utan att lyssna och agera efter ungas vilja.