onsdag 26 september 2007

Ett rådjur mindre


I måndagskväll på väg till Diskussionkalaset körde jag på ett rådjur, just innan avtagsvägen till Mickelsö på Vårdö. Som tur var dog det i princip direkt och bilen fick bara små skador. Man får vara glad för egen del att det inte var en älg, men synd på rådjuret. Idag kontaktade jag försäkringsbolaget och efter lite diskuterande visade det sig att jag som bor i skärgården Inte behöver fara till Mariehamn för att visa upp skadan. Det räckte med att jag förklarade, sände in en bild och sen fick en bilverksatd sköta resten. Oj va skönt, en hel dagsresande slapp jag. Mycket bra service och tilltro till kunderna. Värre var det när jag skulle besikta sist då fungerade inte bakljusen vilket jag inte märkt, fick ombesiktning… när jag kollade visade det sig vara så enkelt att det var en säkring som gått. Jag måste ändå fixa tid och fara till stan för att visa upp. Trist, det är ju en hel arbetsdag som går.

Inga kommentarer: