söndag 9 november 2008

Kongress


I lördags hade Socialdemokraterna på Åland kongress, det var stressigt men roligt. Partiet tog ett steg framåt och började diskutera politik grundat i ideologi. Det var en riktigt lyckad tillställning, men den hade sina nybörjarbrister. Nästa gång ska utveckla formerna och kanske än mer fundera på hur vi får alla att vara med i samtal om Socialdemokraternas grundvärderingar kopplat till konkreta dagsfrågor. För mig personligen så är det jätte intressant att utveckla den delen av politiken och partiet, men de tog på de få krafter jag just nu har. Sov hela vägen hem på färjan och söndagen var en riktigt dålig dag med mycket värk och kraftlöshet.

Nu sitter jag på Rosella på väg till Sverige ska gå ett par möten, träffa döttrarna och mamma. Har glömt båda mobiltelefonerna, förargligt men kanske bra i min strävan att ta det lugnt och återhämta mig. Oroande är dock att de senaste dagarna varit riktigt dåliga dagar… Funderar på om jag borde göra ett nytt försök med alternativmedicin eller att gå i terapi, men det känns som att jag redan prövat båda delarna. Får väl diskutera med läkaren nästa vecka när jag har telefontid.

1 kommentar:

Lotta Angergård sa...

Hej Mia!

Roligt att ni hade ett lyckat möte! Men mindre bra att det dränerar på energi och att värken kommer igen. Skickar med en dos med energi till dig på ditt Sverigebesök! Var rädd om dig och hälsa Y och S!

Lotta