söndag 9 december 2007

2: advent


Nu är tre femtedelar av familjen på hemväg efter besök hos kusiner och julklapps inköp. Själv blir jag kvar i Sverige och åker första på måndagmorgon för att hinna till de sista Kulturdelegationsmötet för det här året och antagligen för den här perioden. De har varit intressant men är ett omöjligt uppdrag för en skärgårdsbo i alla fall från norra skärgården.

Sen ska jag tillbaks till Sverige för en dagsmöte med Kön spelar rolls ledningsgrupp och sen ett möte med Åse på Demokratiakademin. Åker sen för några möten i Mariehamn på onsdagen. Ska då också träffa smärtläkaren på sjukhuset för sista gången. Vi båda konstaterade förra gången att det nog inte finns så mycket mer att göra utom att vara vaksam på att inte bli för trött och att jag hellre ska sjukskriva mig om jag märker att det börjar bära iväg än att jobba på någon form av deltidssjukskrivning eller förtidspensionering. Får väl se hur det går, jag har ju så svårt att sjukskriva mig och det är ju alltid en risk att man kämpar på för länge som i våras…
På tisdagen har jag också telefontid med min allmänläkare för att diskutera förhöjda boreliavärden, det kanske trots allt kan vara en nyckel till värken eller så inte…

Inga kommentarer: