söndag 3 augusti 2008

Ungas egna initiativ


Igår var vi en sväng till Jurmo och festivalen "Islands in the sun". Ett jätte fint arrangemang och ett fantastiskt jobb gjort av ungdomarna bakom. Härligt med folk som tar initiativ och genomför de som många drömmer om.
Vi for med vår "snurrebåt" och de tog en dryg timma från Kumlinge. På vägen fikade vi på en holme och jag såg min första vuxna säl här i skärgården.
På festivalen lyssnade vi bland annat på mina gamla vänner systrarna Piroth, de har utvecklats sen jag hörde dem sista och är idag väldigt proffsiga. Ser fram emot när de släpper sin nästa skiva.
Vi åkte hem efter några timmar och då började det regna hoppas att festivalgänget fick det att fungera trots denna motgång. Vädret är ju alltid en risk på sommarens utomhus arrangemang. Men som någon sa festival kan också innebära blöta och lervälling. Här han de nog bara bli lite blött. Vår resa hem var jätte fin och uppfriskande. Skärgården är fantastisk!

2 kommentarer:

Lotta Angergård sa...

Hej Mia!

Nu finns lite bilder från festivalen på bloggen http://ungdomskonsulent.blogspot.com/

Mia Hanström sa...

Tack jag länkar till dem.