torsdag 7 augusti 2008

Islands in the sun


När jag var på festivalen hade jag inte batteri i kameran, men Lotta som är ungdomskonsulent tog bilder: Kolla in!
Annars har jag besök av min mamma, syster och kusinen Matilda. Vi äter, fikar och promenerar. Idag har Matilda, Sissel, Hanna och jag också varit ute med de långörade och Laban(se bilden). Lite trist med regnet men, de hör ju till sommaren de med.
Den 13/8 bär det av till Sverige med Donke o Gunnar. Den 16-17 är det åsnans dag i Rådsparken med tävlingar och uppvisningar och både Gunnar och Donke ska tävla.
Det är ett unikt tillfälle att träffa ett 20-tal åsnor – från hela Sverige (och Åland)!
Det är hoppning, galopp, körning och lydnad. Det blir också en parad där åsnans användbarhet förr och nu visas. Hoppas många vill komma och titta.
Prel. program
Lördagen den 16 augusti
9.00 -14.00: utställning där åsnans utseende och rörelser bedöms av en domare. Vackraste sto, hingst och valack vinner!
14.00 -18.00: tävlingar i lydnad, hoppning, galopp och körning. De snabbaste, lydigaste och smidigaste vinner!
18.00: en åsneparad där åsnorna och förarna är klädda efter användbarhet och tradition
10.00-17.00: tipspromenad, lotteri och åsneshop – allt med tema åsnor
Dagen avslutas med prisutdelning till alla duktiga åsnor och förare!

Söndagen den 17 augusti
OBS! Den här dagen har vi utformat för att speciellt passa familjer med barn.
10.00-12.00: uppvisning av körning, hoppning, dressyrritt, dressyrkörning, galopp och lydnad
12.00-14.00: åsneridning och åsna med vagn
10.00-14.00: tipspromenad, lotteri och åsneshop – allt med tema åsnor
10.00-14.00: parkhusets fik är öppet.

Inga kommentarer: