söndag 18 juli 2010

Sommarledigt!



Idag startade dagen med att jag gick upp vid 7 det var varmt och var 18 år gamla katt Nisse jamade högt och tyckte att det var dags för mat. Stack i väg till stallet och red en tur på Moses. Hemma igen fixade jag ett par koppar te och gick sen för att skatta mina två bikupor. Efter det slungade jag skörden, den var inte lysande men efter omständigheterna ändå rätt bra. Sen lagade jag kyckingsallad till lunch. Efter lunch körde jag en runda med Donke och släppte sen ut hästarna som varit inne några timmar för att slippa värme och insekter. Klockan började närma sig 17 och vi bestämde oss för att göra en middagsutflykt till Galeasen i Lappo. Jätte fin åktur. sådär mat, men trevlig utflykt. Hemma igen vid 23. Så kan en semesterdag se ut på Kumlinge.

Inga kommentarer: