söndag 3 februari 2008

Att vara sjuk!

Att vara så himla trött! I fredags var jag och tog nya prover och på måndag ska jag till medicinpolikliniken för att tillsammans med läkaren fundera vidare. Mest besvärligt är att inte orka. Värken och vad man kanske kan kalla olusten i lederna finns där, men är inte så besvärliga så att jag vill äta av värkmedicinen, men det måste ju vara så att det är den, värken som drar all energi. I veckan tog jag chansen att åka för Sossarnas räkning på den Nordiska S-akademins möte i Oslo. Tänkte att det skulle vara ett lagom uppdrag och skulle hjälpa mig att hålla mig vid gott mod. De var intressant men inte ens en konferens där man inte har ansvar räckte energin till!! Om jag inte hade haft kontakt med både smärtläkare och psykoterapeut under hösten skulle jag tro att mitt tillstånd nog hängde ihop med någon form av utbrändhet. Det är ju ett väldigt aktivt liv jag brukar leva, men jag har konstaterat att jag trivs med livet och har en bra balans och ingen gammal barlast som drar energi. Hoppas verkligen att vi kommer vidare och hittar något konstruktivt på sjukhuset på måndag.

Inga kommentarer: