fredag 27 april 2012

Hektiskt och roligt

Hektiskt och roligt, i förr går var det verkligen fullt upp, träffade 14 grupper i 10 minuters pass. Deltagarna gick Svenska för invandrar på Åland och jag liks 6 andra föreningar presenterade våra organisationer. Att prata om ABF var roligt men 14 gg var lite i mesta laget. Efter det hade jag möte och planerade lindydans arrangemanget Scaninavian Shuffel Åland med arbetsgruppen och sen med arbetsgruppen för filmprojektet Mitt livs dröm. Som nu är sammanställt och klart i allt utom den mer avancerade redovisningen till CIMO. Parallellt med de på ABF så hade Hyresgästföreningen möte i kafferummet och Kulturföreningen Katarina vårmöte med föredrag av Fabian Dahlström i Blåteatern. Att bildningsförbunden spelat ut sin roll som Mats Perämaa påstod i lagtingsdebatten härom veckan tror jag inte att någon av de som deltog i mötena denna kväll skulle hålla med om.
Idag blir det fortbildning för grupphandledare, sen hemresa och i sällskap med min mamma : )

Inga kommentarer: