onsdag 19 oktober 2011

Valet o Kaliningrad

Direkt efter den roliga valvakan med Socialdemokraternas stora framgång for jag till Kaliningrad där jag är nu och håller seminarium tillsammans med Ulrika Navier och Justina Donelaite. Efter en lång resdag arbetar vi i tre intensiva dagar tillsammans med kill- och tjejgruppsledare. Sen bär det av till Litauen för en 2 dagars killgruppsledarkurs.
Det är verkligen kul att se kill-och tjejgruppsarbetets utveckling och hur stark metoden är när den förankras och bottnar i mänskliga rättigheter, demokrati och empowerment.
Resultatet i valet för min egen del var bättre än förväntat, jag hade varken tid eller ork att göra någon större insats i valkampanjandet, men fick ändå röster både i lagtingsvalet och i kommunalvalet. I lagtingsvalet har jag tidigare flera gånger legat på gränsen till att komma in, vilket blev fallet även denna gång. I kommunalvalet gick det väldigt bra näst mest röster tillsammans med Ingrid från Enklinge, vilket var mer än tre gånger fler än tidigare, nu gäller det bara att kunna göra skillnad och driva på för kommunens utveckling så gott de nu går.

Inga kommentarer: