måndag 24 mars 2008

Att bo på en ö

Idag trodde vi att vi fixat allt så bra. Vi skulle föra en häst till Hummelvik och samtidigt hämta en annan som sen imorgon tisdag ska komma med mig på min resa till Åbo. Ringde färjan på kvällen för att höra om de fanns plats, det fanns det inte på dagsturen som vi ville åka men dock på morgonturen. Jag sa att jag hör av mig igen när jag kollat om vi får ihop det med övriga inblandade, när jag sen ringde färjan 30 minuter senare då svarade ingen. Alla hade antagligen slutat jobba. När vi sen i morse åkte ned till färjfästet och fick tag på färjan så meddelade de att det inte längre fanns plats!!! Så alla inblandade fick ringas och stoppas, Barbro hade den ena hästen lastad och hade åkt ett par mil och både hon och vi fick åka hem igen.
Det var ingens fel att det inte fungerade men vi har ett uruselt bokningssystem, med en massa oskrivna spelregler. Man ska veta när personalen går på och av sina arbetspass, när färjan avgår och inte minst lista ut var man hittar numret till färjan. Dessutom har bokningen varit stängd sen i torsdags…
Efter en stund rann ilskan av och vi får lösa hästtransporten på annat sätt och jag får åka utan häst imorgon. Synd när vi trodde att vi löst det sååååå bra. Sådana här dagar vill man inte vara beroende av färjor, turlistor, och bokningssystem.

Inga kommentarer: