söndag 25 november 2007

En vecka med full fart!


Oj. oj vilken vecka. Har haft stall tjänst i Emelies stall Läderbacka på Järvafältet, då hon varit på skolpraktik. Har varit på MR-dagarna och lyssnat och varit med om flera intressanta föreläsningar och workshops som innehöll olika aspekter på mänskliga rättigheter. Över 2000 människor samlades i två dagar i Älvsjö. Där träffade jag också flera gamla bekanta. Sen har Diana och jag jobbar med vår text om den öppna verksamheten som ska vara med i en antologi som Ungdomsstyrelsen ska ge ut.
På torsdagen var det jämställdhetdag på Skarpnäcksfolkhögskola där jag föreläste och höll workshop. En timme innan starten meddelade Stefan min kollega att han spytt flera gånger på väg till Skarpnäck och fått vända hem igen. Tur att man varit med en tid. Fick ta hans föreläsning om män och jämställdhet och gjorde de till ett interaktivt pass med de 70 deltagarna och la upp en workshop som en duktig elev kunde hålla. Var lite mör sen när jag väl satt på Eckerölinjen på hemväg. Igår lördag hade Fredsinstitutet och Folkhälsan en studiedag på temat "Är det bara tjejerna som skall stå för jämställdheten?" Dagen blev intressant och man ser verkligen kraften i att få prata om dessa viktig frågor, synd bara att inte fler förstår att det skulle göra livet både roligare och enklare och förstås krångligare!!! : )

1 kommentar:

Ingrid sa...

hejsan mia,

min kompis härifrån åbo var också på MR-mässan. Igår var det glöggrundan, ett evenemang då svenskfinlands universitetsstuderande dricker glögg på en gata mellan 1 och tre på natten. Innan hade vi i den åländska föreningen julglögg och pratade lite med en tjej som var vänster men inte gillar barbro sundback. såna där uttalanden är mysko. men man hör dem lite hela tiden. det är nog media som är boven i framat.