söndag 11 december 2011

Vår kommun Kumlinge hade fest igår.

Igår hade kommunen fest, ett mycket roligt, fint och välorganiserat arrangemang på nyrenoverade Enklinge hembygds gård. Ett sextiotal av kommunens anställda och politiker slöt upp. Mot slutet hade jag tagit mod till mig och valde att säga några ord typ de här:
Jag vill passa på att tacka. Jag reser mycket och ser mycket och när jag kommer hem imponeras jag av våran kommuns höga service nivå, att vi med små resurser lyckas så väl.
Som politiker vill jag tacka personalen för deras insatser, det finns flexibilitet och engagemang även om det ibland är kämpigt.
Vill också tacka alla de som sätter sin fritid på att vara politiker, det är inte alltid lätt, men jag tycker att vi alla ska vara stolta över vår kommun som med våra små medel får till de riktigt bra.
Tack alla!
Det var mycket lekfulla spex och mycket skratt under kvällen, de bådar gott för framtiden.

Inga kommentarer: