fredag 21 maj 2010

Miljöfunderingar

Min bloggkompis Simon skriver på sin blogg Naturen är vår egna spa-anläggning - helt gratis! han är en klok och tänkande 16 årig ungdom som jag är glad över att ha fått kontakt med. Han är miljöengagerad vilket jag tycker är oerhört viktigt. Vi behöver alla motkrafter mot alla ogenomtänkta exploateringar. Vad det gäller miljön så funderar jag mycket på stora och små åtgärder som borde göras. Ibland känns människans förstörelse omöjlig att stoppa och ibland känns det hoppfullt. Mörkt är det med oljeutsläppet på den amerikanska kusten, den fiska kärnkrafts utbyggnaden. Positivt är vindkrafts utbyggnaden, ekologisk odling, solpaneler, ökad kunskap…

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ungdomar med engagemang som Simon visar, ger hopp inför framtiden. Mera sådant; de som kommer efter oss har det kämpigare på barrikaderna än vad vi hade det. Miljöproblemen har bara blivit värre...

Simon Holmström sa...

Oj, du skriver om mig! Då ska jag skriva om dig!