måndag 12 januari 2009

Lidl på Åland verkar allt mer bli verklighet!

Nu verkar det som att Lidl ska etablera sig på Åland. Niklas Lampi är överförtjust i sin ledare i tidningen Åland. Konkurrens är bra. Hmmm tänker ja, visst kan jag vara trött på de höga priserna på Åland och den ibland låga service nivån. Och visst jag köper en hel del grejer i Sverige, jag som har förmånen att åka över ofta. Men Lidl är inte bara en utomstående konkurrent, dom har visat sig vara en ohuman arbetsgivare och inköpare.
Det låga priset är det viktigaste, dom som får jobb ska vara tacksamma. Är det de vi behöver på Åland!!!!! Läs mer i mitt tidigare blogg inlägg. Ett företag vars ledstjärna är BILLIGT oavsett om det går ut över människor, djur eller natur.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick anställning som ställföreträdande butikschef på Lidl med början i januari förra året. Ett drömjobb tyckte jag eftersom jag då bara var 20! Jag stog ut i ett halvår, sedan sa jag upp mig då jag mådde uppriktigt dåligt av att vara där. Om du kikar in en Lidl-butik ser du att personalen är väldigt ung. Dom vet precis vilken sort som ska anställa för att kunna suga ut max av alla. "Om ni inte svettas ordentligt under morgonuppackningen jobbar ni för långsamt!" var något man fick höra ofta.

ciccieurenius.blogg.se