tisdag 6 augusti 2019

Idag är det i tidningarna. Jag ställer upp i lagtings- och kommunalvalet och startar nu min kampanj, även om det är mitt vardagsengagemang som jag hoppas ger mig mandat. För mig är mångfald och engagemang en viktig bas för samhällsbygget och något som ska stödjas. Min vision är att varje människa ska leva varje del av sitt liv i trygghet och frihet från utsatthet och förtryck. Därför engagerar jag mig för mänskliga rättigheter, anti-rasism och feminism. När välfärden omfattar alla kan den enskilda människans frihet växa.
Samhället har ett ansvar för att utjämna orättvisor förutsättningar bland annat inom familjebakgrund, boendeort, kön eller funktionsvariation. Då kan alla få chansen att förverkliga sina livsdrömmar.
#tillsammanskanvi
  • Jämställdhet och #metoo
  • Hållbarhet - jämlika villkor och rättigheter
  • Antirasism och inkludering
  • Skärgård - samarbete och framtid

Inga kommentarer: