torsdag 30 augusti 2007

Olika uppdrag

Dagarnas fylls av olika uppdrag.
I veckan träffade jag och Kasper från Scouterna, fyra ungdomar på studieresa. De var aktiva i Venster unga i Finland och hade fått ett resebidrag från Sverige Finlands kulturfond. De hade tagit kontakt med "Kön spelar roll" nätet och ville prata jämställdhet i ungdomsorganisationer.
Roligt, en av tjejerna hade sett nätverkets utställning i Helsingfors när vi hade den på en nordisksungdomskonferens och tog kontakt. Kön spelar roll ska förresten med sin utställning till Skara stiftskonferens nästa vecka. Där möts 1100 medarbetare. Jag har hållit på och "raggat" personal till utställningen, själv är jag upptagen med andra uppdrag de två dagarna. Ska handleda fritidsgårdspersonal i Tyresö på måndagen och träffa en ny kollega som jag ska planera jämställdhets föreläsningar i Arboga med. För övrigt har jag idag mest sorterat papper, svarat på mail och ordnat upp efter senaste resorna.

Inga kommentarer: