måndag 27 augusti 2007

Ålandsfärjan

Sitter på Ålandsfärjan på väg tillbaks till Åland där jag ska på Kulturdelegationens första möte för hösten. Har varit en sväng till Sverige och "träningsrest" med min dotter Emelie till Sundbyberg där hon bor den här hösten. Imorgon ska jag till Gregerö och ha föreläsning om tjejgruppsverksamhet för en grupp damer från Litauen. Sen ska jag med Eckerölinjen tillbaks till Sverige för ett nätverksmöte för feminister som freelansar och jobbar med jämställdhet. Det är viktigt med sådana träffar både så att man kan tipsa varandra om material och saker som är på gång men också kan ha varandra som backning för olika uppdrag och jobb.
Läste Harry Janssons kolumn om Härskartekniker i Ålandstidningen 20/8. Det var glädjande att se vad hans döttrar har "uppfostrat " honom. Här skriver han "Vi män tycks vara blinda för det ojämställda samhället… därför är det viktigt att det finns kvinnor på alla positioner…" Härligt minns när han skrev ledare om de farliga feministiska nätverk som bland annat jag var inblandad i : ). Härligt Harry att du fick tre dörrar och att ni håller diskussionen igång.

1 kommentar:

Farsan_Baloo sa...

Hejsan

Läste igenom lite av dina inlägg och tror att du kanske är typen som intresserar dig för bloggande och solidaritet.

Kolla gärna in http://delameddig.blogspot.com, stället för alla oss om tror att bloggande är mer än mode, smutskastning och ego!

mvh / Marcus