måndag 19 oktober 2015

Valet är över

Valet över, nu på bussen väg till färjan på väg hem efter en spännande valvaka. Mycket nöjd med valresultatet i Kumlinge. Båda att så många gav mig mandatet att leda arbetet i Kumlinge men också att flera av dem jag peppat att ställa upp kom in. Vi står inför stora utmaningar att hantera. I lagtingsvalet gick de ungefär som vanligt för mig, drar röster till laget men kommer inte in. För Socialdemokraterna gick de lita bakåt men S är nu ett av de stora partierna, vilket är en stor förändring sen jag ställde upp första gången och vilket lag, fyllt av mångfald och engagemang, nu är de bara att fortsätta och ta vara på alla. Stort tack till alla som röstade på mig jag kommer att använda mina möjligheter och driva en solidarisk, nytänkande och samarbetsinriktad politik.
Blir spännande att se hur regeringen kommer att se ut, trist är att de fortfarande blir ett väldigt ojämställt lagting.

Inga kommentarer: